در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

تبلیغ شو

پشتیبانی سایت

پنجشنبه ۸ خرداد ۹۹ رپورتاژ مشاغل
  • تصویر شماره پشتیبانی سایت

همانطور که بارها گفته ایم اولین و مهمترین هدف شما بعنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی، باید جلب اعتماد بازدیدکنندگان باشد نه کسب درآمد. اگر برای طراحی سایت با مشاوران آریاهاست تماس بگیرید، پس از توضیحات لازم در خصوص فرایند و مراحل طراحی، به شما خواهند گفت که پشتیبانی سایت مهمتر از طراحی آن است. به نظرتان حرف درستی است یا این فقط بهانه ای است برای گرفتن هزینه اضافی از شما؟ در این بخش همراه ما باشید.

امروزه حضور تجارت الکترونیک باعث کاهش بسیاری از هزینه‌های بازرگانی شده است، شاید تا ۱۰ سال گذشته اینقدر سایت های فروشگاهی وجود نداشت، اما با مشاهده موفقیت دیجی کالا عده ای به این فکر افتادند که یک سایت فروشگاهی داشته باشند و از طریق آن کسب درآمد کنند. البته به شخصه با پیشرفت و افزایش فروش مخالف نیستم، به شرطی که تمام نیارهای کاربران برطرف شود.

ما برای پردازش سفارش‌ها، نگهداری موجودی، کامل کردن سفارش‌ها و مدیریت خدمات مشتری ها نیازمند یه یک ساختار زیربنایی مهم در کانال‌های توزیع هستیم. بهمین دلیل بسیاری از کارآفرینان درصدد راه‌اندازی کسب و کارهای مجازی هستند، و در این میان درمی‌یابند که بزرگ‌ترین چالش جلب مشتری ها از اینترنت نیست، بلکه وجود یک استراتژی در بحث پردازش سفارش‌ها میباشد.

 بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و سایت های ارائه دهنده محصولات و خدمات، در بخش اطلاعات پشتیبانی فقط یک ایمیل گداشته اند که پاسخگویی به آن هم از چند ساعت تا چند روز میباشد و گاه ممکن است اصلا پاسخی به ایمیل شما داده نشود، داشتن یک پشتیبانی مناسب یکی از آن عواملی است که در جلب اعتماد کاربران نقش اساسی دارد.

پشتیبانی سایت چیست؟

به مجموعه کارهایی که برای حفظ امنیت و ماندگاری سایت شما انجام میگیرد، پشتیبانی سایت میگویتد که شامل پشتیبانی فنی و پشتیبانی امنیتی و پشتیبانی محتوایی می باشد.

پس از طراحی و راه اندازی سایت، ممکن است که برخی قسمت ها دچار مشکل شوند، مثلا پوسته های جوملا OPEN هستند و ممکن است بعنوان لینک بقیه وب سایت ها قرار بگیرند. بدین ترتیب پس از ورود کاربر به سایت، به سایت دیگر هدایت شده و این به مرور زمان از رتبه سایت میکاهد. در اینجا پشتیبانی فنی در اولویت قرار میگیرد. پشتیبان باید افزونه های جدید را برای شناسایی بهتر سایت در موتورهای جستجو نصب کند.

پس از راه اندازی سایت، نگهداری حریم شخصی بازدیدکننده ها و خارج کردن اطلاعات از دسترس افراد سودجو، امری ضروری است. در مورد سایت های خرید و فروش محصولات و خدمات، و همچنین سایت های بانکی ضرورت امنیت بسیار بیشتر است. نگهداری امنیت، عدم دسترسی هکرها به اطلاعات، تحلیل مدام سایت و تغییر کدهای موجود از طریق پشتیبانی امنیتی انجام میشود.

پس از حفظ حریم شخصی کاربران، نوبت بارگذاری محتوا در سایت است، و همانطور که میدانید محتوا عامل اصلی سئو در وبسایت میباشد. محتوا اثرگذاری زیادی در نگهداری رتبه سایت دارد. پشتیبانی محتوا از طریق تحلیل و تغییر لینک های شکسته، بازنویسی محتواهای کپی شده و … انجام میشود.

در نهایت پشتیبانی سایت شامل درخواست هایی است که شما در خصوص سلامت و ثبات کلی وبسایت خود یا برنامه های آن دارید. شرکت پشتیبان این پشتیبانی را می تواند از طریق تماس تلفنی، ارتباطات ایمیل، و یا هر روش دیگری برای رفع نیازهای فعلی شما انجام دهد.

 

ضرورت و اهمیت پشتیبانی سایت

برای یک وبسایت ساده پشتیبانی به معنای کمک در تغییر محتوای سایت است. این نگهداری و بروز رسانی محتوا اغلب توسط مدیر سایت انجام می شود. اگر صاحب سایت با HTML و CSS یا CMS هایی مانند وردپرس و جوملا آشنایی و مهارت کافی نداشته باشد، وجود یک پشتیبان با دانش کافی در این زمینه برای هرگونه بروز رسانی یا اصلاح و آموزش ضروری به نظر میرسد.

برای وبسایت های عملیاتی، پشتیبانی به معنای کمک به استفاده از کنسول مدیریتی است. با آنکه این رابط ها استفاده ای آسان و کاربرپسند دارند، اما گاه دارای برخی پیچیده ها نیز هستند. علاوه بر این، هر سایت به طور خاص برای کسب و کار و نیازهای اداری مالک آن طراحی شده است، پس استفاده از دستورالعمل های عمومی برای مدیریت سایت دشوار و  ناکارآمد است. وجود یک پشتیبان با دستورالعمل های سفارشی یا آموزش ضروری می باشد.

مزایای پشتیبانی سایت

پشتیبانی نیازمند دانش و مهارت های خاصی است که افرادی که بر کدنویسی، بررسی سایت، تولید محتوا و سئو تسلط کافی دارند، از عهده آن بر می آیند.

  • نگهداری اطلاعات سایت
  • آپلود فایلهایی با حجم بالا در سایت
  • آپدیت قسمت های متفاوت گرافیکی سایت
  • ایجاد کپی های پشتیبانی از پرونده ها در سرور سایت
  • اجرای مناسب ترین محتواها مطابق با الگو های گوگل
  • نصب آخرین ادیت های ساختار سایت و ماژول های جدید
  • آپدیت محتوای سایت مطابق با اطلاعات ارسالی کارفرمایان
  • کمک به مدیران سایت ها برای آپدیت بهتر و راحت‎تر محتوا
  • تنظیم و اجرای ابزارک های جدید بر روی سایت
  • آموزش، راهنمایی و هدایت کاربران برای بکار بردن قابلیت های جدید سایت
  • نگهداری سایت برای بازدهی بیشتر و موثرتر

 

این ۲ نکته را بخاطر بسپارید: 

۱. حرفه ای ترین و زیباترین سایت طراحی شده، بدون پشتیبانی اصولی و دائمی هیچ کاربردی ندارد.

۲. یک سایت بسیار ساده با یک پشتیانی دائمی، بیشترین میزان جذب مشتری را دارد.

  ثبت آگهی رایگان