در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

تبلیغ شو

تاثیرگذارترین تبلیغ

پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ مقالات
  • تصویر شماره تاثیرگذارترین تبلیغ

مشتریان مکررا توسط تبلیغات مختلف بمباران می‌شوند، و غیرممکن است که به همه آنها توجه کنند مگر آن تبلیغی که در آن زمان به آن نیاز دارند. فرض کنید در جاده مشغول رانندگی هستید و بی تفاوت از کنار بیلبوردهای تبلیغاتی عبور میکنید، ناگهان گرسنه میشوید و برای یافتن یک رستوران یا غذاخوری خوب با دقت بیشتری به بیلبوردها نگاه میکنید، رفتار شما کاملا تغییر کرده زیرا در صدد حل مشکل خود هستید. 

بهترین و تاثیرگذارترین آگهی تبلیغاتی زمانی ارائه می‌شود که مشکلی وجود دارد و شما می‌توانید آن را حل کنید. یادتان باشد که در زمان نیاز، احتمال خرید مشتری خیلی بیشتر است.

اما گاهی تبلیغات بدون آنکه متوجه شویم، برای ما تعیین تکلیف می‌کنند. یعنی می‌گوید: تو امروز این مشکل و نیاز را داری و راه‌حل آن هم این است! تبلیغات تلویزیونی و ویدئویی اغلب ابنگونه هستند، به‌خصوص اگر پای محصولی جدید در میان باشد.

برای مثال: امروزه بیشتر مردم دچار کمبود ویتامین D هستند که بدلیل کمبود نور آفتاب در خانه های آپارتمانی است، که در آینده به پوکی استخوان دچار می‌شوند. ما این ویتامین را به محصولات خود اضافه کرده ایم (ایجاد نیاز و راه‌حل).

شما بدنبال چنین محصولی نبوده اید اما حال یک دغدغه برای شما ایجاد شده که به آن فکر میکنید.

یک تبلیغ خوب قبل ازآنکه ما به آن فکر کنیم، به ما میگوید که به چه نیاز داریم.  یک زندگی ایده‌آل‌تر، سلامتی بیشتر ، آسایش و راحتی بیشتر و ...

توجه کنید که در تبلیغات مدام از نیاز مشتری حرف می‌زنیم، پس:

برای داشتن بهترین تبلیغ، ابتدا مشتریان خود را خوب بشناسید: آنها چه نیازهایی دارند، سبک زندگی شان چگونه است و با چه چیزهایی در ارتباط هستند؟

 

چگونه در تبلیغات خود، مخاطب را تحت تأثیر قرار دهیم؟

برای اینکار باید به بررسی ایده‌های روانشناسانه‌ و تکنیک‌های تبلیغات بپردازیم، با ما همراه باشید:  

  • تولید محتوای احساسی و تأثیرگذار 

مطالعات نشان داده است که افراد، بیشتر تحت تأثیر محتواهایی هستند که احساسات آن‌ها را برانگیزد، تبلیغاتی با پیام‌های احساساتی ۳۱ درصد تأثیرگذار و موفق تر از تبلیغاتی با محتوای منطقیبوده است.

احساساتی مانند غرور، عشق، موفقیت، همدلی انسان‌ها، دوستی، تنهایی، خاطره و… بهترین عملکرد را در تبلیغات دارند. 

  • استفاده از رنگ‌ها 

رنگ‌ها تأثیر فوق‌العاده‌ای در برانگیختن احساسات دارند؛ وجود رنگها در تصاویر محصولات نرخ کلیک را دو برابر کرده و استفاده از رنگ‌های متضاد در یک تصویر واحد، می‌تواند نرخ تبدیل را ۶۰% افزایش میدهد.

  • استفاده از تصاویر در سمت چپ تبلیغ 

از لحاظ روان‌شناسی ثابت‌شده که اگر تصاویر در سمت چپ تبلیغ باشد، مغز آن را با سرعت بیشتری هضم می‌کند و در نتیجه مخاطب ارزیابی مطلوب‌تری نسبت به آن خواهد داشت.

  • ترسیم محصولات در تبلیغ 

در حالت کلی اگر تصاویر محصولات در آگهی شما وجود داشته باشد، تأثیر بهتر و بیشتری بر مخاطب و ترغیب او برای خرید خواهد داشت. ویژگی های مختلف محصول را بهمراه تصاویری از زوایای مختلف درج کنید.

  • نام برند در سمت راست و بزرگ 

بررسی مغز انسان نشان داده است که اگر نام برند را در سمت راست تبلیغ خود قرار دهید، تأثیر عمیق‌تری بر مخاطب خود خواهد گذاشت.

  • استفاده از فونت‌های باریک 

تحقیقات نشان داده که افراد، فونت‌های باریک را زیباتر و جذاب‌تر میدانند. این تصور یک حالت تقریبا کلی است، زیرا در واقعیت نیز اکثر انسان‌ها، افراد قدبلند و لاغر را زیباتر می‌دانند.

 

این تکنیک‌ها صرفاً ایده‌ هایی هستند که در تحقیقات خود را نشان داده اند، شاید برای کسب و کار شما به‌طور صد در صد تاثیرگذار نباشند. در بحث تبلیغات و رسانه، ایده های مختلف و متفاوتی وجود دارد که ممکن است در یک بازه زمانی مفید و در بازه ای دیگر بلا استفاده باشد. 

تلاش کنید تا در ارائه تبلیغات خود ایده های خلاقانه ای داشته باشید، میتوانید در این خصوص با کارشناسان تبلیغاتی و کمپین ها مشورت کنید.

 

  ثبت آگهی رایگان